Klart vi orkar....

Hur ska vi orka? Känns som en fullständigt patetisk titel på bloggen nu ikväll. Det är klart vi orkar.

Jag tittar på dokumentärfilmen Gazas tårar. Fruktansvärt. Stackars människor. Jag blir verkligen illa berörd.

Hus, mat, vatten, tillgång till sjukvård och FRED är vad vi har. 3 friska barn. Vad mer kan vi begära? Lite mer sömn brukar jag önska mig, mer egentid, lugn och ro.

Jag är bortskämd. Vi är lyckligt lottade.

God Jul

/ L

Ingrid
2011-12-22 @ 13:25:11
URL: http://www.lagomtnormativt.blogspot.com

Håller med dig fullständigt! Vi ÄR lyckligt lottade.

Det är något jag tänkt nästan varje morgon jag vaknat sedan flera år tillbaka. Jag har mat på bordet, tak över huvudet. Det räcker.



Därmed inte sagt att man inte får tycka att livet är jobbigt ibland och att samhället och omgivningen mm ställer krav på en som är svåra att uppnå. För det får man. Annars skulle man ju leva i en lögn.

Men att se allt man har som är bra kan göra att motgångar kan bli lättare att ta.



Kram! Hoppas vi ses mars/april 2012!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Klart att vi orkar!

Fyra barn, en byracka, två katter, ett gammalt hus med en stor trädgård och absolut ingen tid att blogga.

RSS 2.0