Byhålepolitik med pökvaka

Vilken inskränkt byhåla jag måste bo i. Så här har mina grannar röstat i riksdagsvalet. SD får 13,3% av rösterna.
 
Jag skäms. Några av er läsare har kanske t.o.m lagt er röst på detta obehagliga och osympatiska parti?
 
Jag har så svårt att förstå detta. Jag möter många människor varje vecka i byhålan och dess omnejd. Säg hundra för enkelhetens skull. Skulle 13 av dessa ha röstat på SD. Ja tydligen. Undrar just vilka de är?
 
Jag har svårt att föreställa mig att någon av dessa 100 jag sett skulle gjort det. Kanske mörkar man att man röstar SD? eller kan det vara så att de 13 SD-sympatisörerna inte går utanför dörren utan sitter hemma i stugorna och är lite extra inskränkta och missnöjda med livet.
 
Fy för missnöje och inskränkthet!
 
Valvakan är seg nu. J föreslår pökvaka. Jag gillar idén. Vi kan ju lika gärna ligga bort kvällen.
 
God natt
Frida
2014-09-14 @ 22:54:08
URL: http://ingetochallt.blogg.se

Ja fy i helvete vad vidrigt.
Hur kan man?
Jag undrar också vilka de 13 är???
Inte är det jag vill jag lova.
Jag är förbannad riktigt förbannad.....
Pöka på, här blir det inget pök, är för irriterad för det.

Kram på dig

Sara
2014-09-14 @ 22:58:08
URL: http://sarasfoto.com

också för arg, ledsen, besviken och frustrerad.

Tilda
2014-09-14 @ 23:23:31

Horribelt! Jag tror på teorin att dom jäklarna sitter i sina små stugor och är bittra och inte vågar synas. Pöka på, det är bättre med råge!

Camilla
2014-09-15 @ 20:09:44

Men kära nån, man kan inte ligga "bort" en kväll!! En liggkväll är aldrig bortliggd, den är välförvaltad. Vad skulle man möjligen bättre kunna ägna en kväll åt än att ligga?!
Ligg på! Men känn er för all del inte bortlagda ❤️

Camilla
2014-09-15 @ 20:10:57

Och ja just det, ähum, till ämnet. SD, bedrövligt. Slut på meddelandet.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Klart att vi orkar!

Fyra barn, en byracka, två katter, ett gammalt hus med en stor trädgård och absolut ingen tid att blogga.

RSS 2.0