Tekniskt frispel

Mammor kan få frispel. Jag fick ett nyligen. Jag låste in datorer, plattan, ställde TV:n på vinden och snodde sladden till Playstation3. -Nu är det teknikförbud i huset, ylade jag.
 
Först övervägde jag att göra det hela ännu lite mer dramatiskt genom att kasta ut skiten i snön. Jag lugnade mig i sista sekund.
 
Abstinensen var ett faktum och det blev ännu värre under ett par dagar. Sen så började barnen leka. Leka kan man nämligen inte när man är besatt av att spela dataspel och mobiltelefon.
 
Jag var mycket nöjd. Tills Skid-VM började i Falun.
 
Nu är TV:n på plats igen och för att få lugn och ro att titta så får barnen spela Playstation när Kalla och de andra tävlar. 
 
8 minuter till start på herrarnas 15 skejt. Hej då!
 
Johanna E
2015-02-26 @ 08:19:48

Tur att du inte kastade ut dem i snön... själv slog jag sönder min jobbmobil för att jag blev så arg. Det kändes skönt för stunden men inte så roligt när jag har filmer på Vidar som jag inte laddat in än. Den är helt död och mamman är väldigt ledsen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Klart att vi orkar!

Fyra barn, en byracka, två katter, ett gammalt hus med en stor trädgård och absolut ingen tid att blogga.

RSS 2.0