Mamman shoppar skor

Mamman jobbar ofta sent och lovar sällan att hon ska hinna till någon öppen affär efter jobbet. "Jag åker till Intersport och köper skorna till er efter jobbet om jag hinner i tid" hör jag mig själv säga torsdag morgon.
 
Torsdagen går bra och fort och mamman lämnar jobbet en bara en kvart för sent kl 18:15. Åker hemåt i spöregnet, i morgon är det midsommar. Telefonsamtal från 7-åringen. -Är du på Intersport? Nej just det, svarar jag och har åkt genom hela stan åt fel håll om man ser till var sportaffären ligger. Vänder bilen, borde hinna, det stänger 19.
 
Kliver in på affären 18:40. Hittar inte skorna som jag skulle ha, men hittar andra skor som är bättre och finare. Telefonen kvar i bilen. Hämtar den och går in på Intersport för andra gången. Ringer hem. 4 barn hojtar om färger, knytning, converse-stjärnor på sidorna. Jag messar bild, säger jag. Då dör telefonen som har slut på batteri.
 
Åker utan skor, inser vad det kommer betyda när jag kommer hem, samtidigt som jag inte orkar byta om det nu inte blir rätt med storlek, färg och allt vad det var.
 
Just det hämta paketen som kommit till OK och posten vid Willys. Ställer in kurs ditåt. Beställt lite sommarkläder till barnen på REA. Handlar alltid på REA. Hinner nästan fram när jag kommer på att det i telefonen finns kod som man måste ha tillsammans med körkort för att överhuvudtaget få ut något paket. Det sket sig visst det också.
 
Kommer hem utan skor och utan kläder. Trött.
 
God natt
Johanna E
2015-07-03 @ 07:18:27

Vidar har blivit lite kräsen när det gäller vilka tröjor han ska ha på sig. Det ska vara Blixten eller Bärgarn men jag lyckas oftast lirka på honom andra tröjor. Ser inte fram mot att bråka om skor och annat. Han har redan börjat trotsa och benda på reglerna, låtsas inte förstå nej. Ja spännande när Eskil är likadan.
Kul att läsa vad som händer hos er!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Klart att vi orkar!

Fyra barn, en byracka, två katter, ett gammalt hus med en stor trädgård och absolut ingen tid att blogga.

RSS 2.0