Stickan

En träflisa in under nageln kan göra förbaskat ont. Det fick jag erfara förra helgen. 


Den i vanliga fall något darrhänta högerhänta kirurgen fick nu med vänster hand snitta upp sin egen nagel med skalpell. Under manövern fick jag påminna mig själv om den sovjetiske läkaren Leonid Rogozov som under en expidition på Antarktis 1961 opererade sig själv. Kan Leonid operera ut sin egen blintarm så kan jag skära ut en sticka, löt mantrat i huvudet. 

Bilder från operationen har censurerats 😃(eller också fanns ingen ledig hand att fota med). Här är resultatet några dagar post-op. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Klart att vi orkar!

Fyra barn, en byracka, två katter, ett gammalt hus med en stor trädgård och absolut ingen tid att blogga.

RSS 2.0